
1. Upewnij sie, ze znasz zasady umowy i nie klocisz sie bez sensu. Powinno sie najpierw zapoznac sie z Terms and Conditions zanim podpisze sie jakikolwiek papier.
2. Badz pewny siebie i swojej racji. Rozmowa powinna byc doslownie 'prowadzona' przez Ciebie, a nie osobe po drugiej strone. W ten sposob unikniesz wymowek, na ktore nie masz czasu. Nie pozwol, aby bombardowano Cie wyuczonymi wymowkami.
3. Zadawaj duzo pytan. Co? Jak? Dlaczego? Kiedy?
4. Jesli o czyms Cie nie poinformowano przed podpisaniem umowy, w trakcie trwania kontraktu itp, poinformuj o tym osobe, z ktora rozmawiasz.
5. Zanotuj date, godzine i czas trwania rozmowy.
6. Zanotuj imie, nazwisko, lokalizacje do ktorej dzwonisz i stanowisko konsultanta. Te detale przydadza sie, jesli bedziesz skladac skarge, kontaktowac jeszcze raz lub chciec rozmawiac z ta sama osoba po raz kolejny, poniewaz byla bardzo pomocna.
7. Jesli rozmowa nie idzie po Twojej mysli, a Ty jestes pewien, ze masz racje, nie wahaj sie poprosic o Team Leader-a lub Managera.
8. Jesli zaoferowano Ci oddzwonienie za jakis czas, zapytaj o dokladna date i godzine. Jesli to nie nastapi, Ty wykonaj polaczenie tym razem proszac o kogos na wyzszym stanowisku.
9. Nie boj sie skladac skarg czy zazalen - complaints.
10. Notuj detale rozmowy i wszelkie numery referencyjne, nawet jesli zaoferowano Ci email czy list z potwierdzeniem. Zachowaj je gdzies na pozniej, bowiem moga sie - niestety- przydac.
11. Jesli po jakims czasie nadal stoisz w punkcie wyjscia, zloz oficjalna skarge do uslugosawcy i przedstaw swoje zadania. Np.: zwrot pieniedzy lub produktu. Poszukaj w internecie jakie masz prawa jesli chodzi o poszczegolna sprawe.
Pamietaj, aby nie dzialac nerwowo, poniewaz mozesz nie zostac obsluzony w ogole. Byc moze brzmi to troche agresywnie, ale nie zawsze usterka zostanie od razu naprawiona. Natrafisz tez na sytuacje, kiedy problem bedzie rozwiazany wedlug Twoich oczekiwan i nie bedzie potrzeby na ostre zalatwianie spraw. Zdarza sie jednak, ze trzeba troche 'powalczyc' o swoje, do czego masz pelne prawo. Powyzsze zasady zostaly wyprobowane i dzialaja.
Tak czy siak, zycze Ci bezproblemowych uslug i gladkiego czasu trwania umowy.
Jesli masz jakies pytania to pisz do mnie mrsallok@gmail.com
Deszcz za oknem, ale i tak sie usmiecham.
Mrs All Ok
No comments:
Post a Comment
Dziękuję, że poświęcasz swój czas na skomentowanie tego co tu przeczytałeś.