Thursday, 19 September 2013

Jak rozmawiac z obsluga klienta dostawcy uslug - Customer Services

Napewno nie raz zdarzylo sie, ze nie byles zadowolony z predkosci internetu, zasiegu w tel lub dostales zbyt wysoki rachunek. Kazda sytuacja wymaga kontaktu z dostawca uslug - telefonicznie, listownie, email czy tez od niedawna przez dostepna opcje online chat. Kazdy 'provider' posiada zespol, ktory odpowiedzialny jest za pomoc w rozwiazywaniu problemow, zwiazanych z dostarczana usluga. Ponizej znajdziesz kilka wsazowek jak nie zostac 'odprawionym z kwitkiem' po odpowiedzi na pierwsze Twoje pytanie.


1. Upewnij sie, ze znasz zasady umowy i nie klocisz sie bez sensu. Powinno sie najpierw zapoznac sie z Terms and Conditions zanim podpisze sie jakikolwiek papier.

2. Badz pewny siebie i swojej racji. Rozmowa powinna byc doslownie 'prowadzona' przez Ciebie, a nie osobe po drugiej strone. W ten sposob unikniesz wymowek, na ktore nie masz czasu. Nie pozwol, aby bombardowano Cie wyuczonymi wymowkami.

3. Zadawaj duzo pytan. Co? Jak? Dlaczego? Kiedy?

4. Jesli o czyms Cie nie poinformowano przed podpisaniem umowy, w trakcie trwania kontraktu itp, poinformuj o tym osobe, z ktora rozmawiasz.

5. Zanotuj date, godzine i czas trwania rozmowy.

6. Zanotuj imie, nazwisko, lokalizacje do ktorej dzwonisz i stanowisko konsultanta. Te detale przydadza sie, jesli bedziesz skladac skarge, kontaktowac jeszcze raz lub chciec rozmawiac z ta sama osoba po raz kolejny, poniewaz byla bardzo pomocna.

7. Jesli rozmowa nie idzie po Twojej mysli, a Ty jestes pewien, ze masz racje, nie wahaj sie poprosic o Team Leader-a lub Managera.

8. Jesli zaoferowano Ci oddzwonienie za jakis czas, zapytaj o dokladna date i godzine. Jesli to nie nastapi, Ty wykonaj polaczenie tym razem proszac o kogos na wyzszym stanowisku.

9. Nie boj sie skladac skarg czy zazalen - complaints.

10. Notuj detale rozmowy i wszelkie numery referencyjne, nawet jesli zaoferowano Ci email czy list z potwierdzeniem. Zachowaj je gdzies na pozniej, bowiem moga sie - niestety- przydac.

11. Jesli po jakims czasie nadal stoisz w punkcie wyjscia, zloz oficjalna skarge do uslugosawcy i przedstaw swoje zadania. Np.: zwrot pieniedzy lub produktu. Poszukaj w internecie jakie masz prawa jesli chodzi o poszczegolna sprawe.

Pamietaj, aby nie dzialac nerwowo, poniewaz mozesz nie zostac obsluzony w ogole. Byc moze brzmi to troche agresywnie, ale nie zawsze usterka zostanie od razu naprawiona. Natrafisz tez na sytuacje, kiedy problem bedzie rozwiazany wedlug Twoich oczekiwan i nie bedzie potrzeby na ostre zalatwianie spraw. Zdarza sie jednak, ze trzeba troche 'powalczyc' o swoje, do czego masz pelne prawo. Powyzsze zasady zostaly wyprobowane i dzialaja. 


Tak czy siak, zycze Ci bezproblemowych uslug i gladkiego czasu trwania umowy.

Jesli masz jakies pytania to pisz do mnie mrsallok@gmail.com

Deszcz za oknem, ale i tak sie usmiecham. 
Mrs All Ok

No comments:

Post a Comment

Dziękuję, że poświęcasz swój czas na skomentowanie tego co tu przeczytałeś.